Logo jaguar mobile

אודות יגואר

C-X75 — היגואר המתקדמת ביותר אי פעם!

כאשר יגואר חשפה את ה- C-X75 ב- 2010, נפתח פרק חדש ביצירתיות וקידמה טכנולוגית בקצב המעבר ממצב של רכב קונספט עד לאב-טיפוס של ממש תוך שנתיים. בפרק זמן קצר זה, יגואר ושותפיה לפיתוח, חברת "ויליאמס הנדסה מתקדמת" פיתחו רכב חשמלי/היברידי נטען עם הנעה לכל הגלגלים (PHEV) עם מנוע בעל הספק ספציפי הגבוה ביותר בעולם, ועם מרכב מקשה אחת עשוי חומרים מרוכבים הראשון של יגואר. למרות שב- 2012 התקבלה החלטה שלא לעבור עם ה- C-X75 לפסי הייצור, היה ברור שרכב קונספט זה היווה המחשה מעולה ליכולות הגבוהות והמתקדמות של יגואר בייצור מרכבים מתקדמים וקלים במיוחד. כמו כן שימש הרכב מתקן ניסויים אידאלי למחקר המתקדם של החברה בתחום מערכות הנעה רבות עוצמה עם רמת פליטות במוכה. ההישגים העיקריים והמשמעותיים ביותר בפיתוח אבי הטיפוס של ה- C-X75 כוללים טכנולוגיית היבריד מתקדמת ביותר, שימוש בחומרים מרוכבים ופתרונות פיתוח מתקדמים שנוצרו בשיתוף עם חברת "ויליאמס טכנולוגיות מתקדמות". כל אלו ישולבו בתחומים אחרים של מחקר ופיתוח, מוצרים עתידיים חדשניים ובדור הבא של מוצרי חברת יגואר.

“פיתוח ה- C-X75 מהווה ומייצג את הייחוד האופייני של מחלקת התכנון והפיתוח של יגואר. ה- C-X75 הוא ללא ספק מעבדת הניסויים המהירה ביותר לטכנולוגיות המתקדמות בתחום, כשהוא משלב מערכת הנעה היברידית עם ביצועים עוצרי נשימה. חברת יגואר מכוונת תמיד להיות החלוצה בפיתוח המכוניות של העתיד, ועם פרויקט כמו ה- C-X75, אנחנו מניחים את הבסיס לדור הבא של כלי רכב עתירי חידושים והמצאות." - אדריאן הולמארק, מנהל תחום עולמי, יגואר.

הריכוז הגבוה ביותר של הספק ומומנט!

ל- C-X75 יש שילוב עוצמתי של יותר מ- 850 כ"ס (bhp) ומומנט של- 1000Nm, אשר מושגים בזכות יחידת כוח מתקדמת ברוח מנועי המכוניות בפורמולה 1, בת ארבע בוכנות בנפח 1,600 סמ"ק עם גידוש כפול (מגדש טורבו ומגדש-על) אשר מפיקה 502 כ"ס (bhp) ב 10,000 סל"ד.

יחידת כוח זו משודכת למנועים חשמליים בעלי ריכוז מומנט והספק הגבוהים ביותר בייצור סדרתי, אשר מפיקים 390 כ"ס נוספים. מארז המצברים ב- C-X75 מהווה את המארז העוצמתי ביותר לרכב חשמלי/היברידי נטען עם הנעה לכל הגלגלים (PHEV) בעולם. כשהוא טעון במלואו, המארז מסוגל לספק יותר מ- 300kW לכל אורך הנסיעה המוצהר (60 ק"מ) ה- C-X75 יכולה לזנק מ- 0 עד 160 קמ"ש בפחות מ 6 שניות, בזכות תיבת הילוכים רובוטית מתקדמת בת שבעה הילוכים, שמסוגלת לבצע החלפות הילוכים בפחות מ- 200 עשיריות שנייה! אב הטיפוס הראשון של ה- C-X75 הגיע בקלות למהירות של יותר מ- 320 קמ"ש והמהירות המרבית התאורטית של המכונית גבוהה מ- 350 קמ"ש.

מבנה הכנפון האחורי ועיצוב אוירודינמי ייעודי של תחתית הרכב יוצרים במהירות של 320 קמ"ש כוח הצמדה של כ- 200 ק"ג. מערכות בקרת יציבות אקטיביות משפרות עוד את היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות.

פליטות מזהמים נמוכות במיוחד, ומצב נהיגה חשמלי בלבד למניעה מוחלטת של פליטות מזהמים

בזכות המפרט הגבוה ביותר של מצברים נטענים לרכב היברידי (PHEV), ה- C-X75 מגיעה לטווח של 60 ק"מ במצב נהיגה חשמלי בלבד ורמת פליטות ה- CO2 שלה נמוכה מ- 89 ג'/ק"מ.

פרויקט ה- C-X75 מציב את יגואר בחזית כיצרן הבריטי עם ההשקעה הגדולה ביותר בטכנולוגיות מתקדמות ויצירתיות. בזכות פיתוח ה- C-X75, ובמיוחד בזכות מערכת ההנעה המתקדמת ושימוש בחומרים מרוכבים קלים, ניצבת יגואר בראש גאה בין מפתחות ויצרניות הרכב המתקדמות בעולם. ה- C-X75 מרחיבה את כל גבולות ההספק,הביצועים והיעילות האנרגטית בתחום הרכב המתקדם.