Logo jaguar mobile

נוזל טיפול בגזי הפליטה (DEF)

תקן יורו 6, מנועי דיזל והפחתת תוצרי פליטה מזהמים: מה עליך לדעת

אנו נסביר מהן השלכות תקן יורו 6 של חקיקת פליטת המזהמים על המכוניות, על הנהגים שלנו ועל הסביבה.

מהו תקן יורו 6?

תקן יורו 6 מהווה חלק מחקיקה אירופית שנועדה להפוך רכבים לידידותיים יותר לסביבה על ידי הגבלת גזי הפליטה שלהם. חקיקה זו שמה מגבלות על כמות התחמוצת החנקתית (NOx) והפחממנים שרכב יכול לפלוט לסביבה בכל קילומטר נסיעה.

תקן יורו 6 בחקיקה החדשה קובע הגבלות שונות למכוניות המונעות בבנזין או בדיזל. במכוניות עם מנועי דיזל, הרמה המותרת של פליטת התחמוצת החנקתית ירדה אל 80מ"ג/ק"מ (מרמה של 180מ"ג/ק"מ), ואילו הרמה המותרת של פליטת הפחממנים ירדה אל 170מ"ג/ק"מ (מרמה של 230 מ"ג/ק"מ). הרמה המותרת של פליטת תחמוצת חנקתית ברכבים עם מנועי בנזין נותרה 60מ"ג/ק"מ, והרמה המותרת של פליטת הפחממנים נותרה 100מ"ג/ק"מ.

כמו יצרני רכב אחרים, יגואר מחוייבת על פי החוק לעמוד בתקנות חדשות אלו עד לתאריכים הבאים:

- החל מה-1 בינואר 2015, כל דגמי המכוניות החדשים חייבים לעמוד בתקני יורו 6. דבר זה כולל כל דגם חדש בשוק, כמו למשל: יגואר XE 

- דגמים שכבר נמכרים בשוק, חייבים לעמוד בתקני יורו 6 החל מה-1 לספטמבר 2015, למעט:
רכבים פרטיים שכבר משווקים, ואשר יוצרו ונשלחו על ידי היצרן לפני ה-1 ביוני 2015, ניתן להמשיך ולמכור עד ה-1 בספטמבר 2016. אולם, על היצרן להגיש בקשה חריגה עבור מקרים אלו.

DEF

מהי טכנולוגיית ההמרה הקטליטית (SCR)?

טכנולוגיית ההמרה הקטליטית (SCR) מותקנת בכל מכוניות יגואר עם מנוע דיזל החל מדגמי 2016. היא מאפשרת ליגואר לעמוד בתקן EU6 של חקיקת פליטת המזהמים בכך שהיא מפחיתה את רמת התחמוצת החנקתית (NOx) שנפלטת ממערכת הפליטה בשיעור של עד 90%. בנוסף לדור החדש של ממיר קטליטי, טכנולוגיית הההמרה הקטליטית מחייבת שימוש בנוזל טיפול בגזי פליטה (DEF).

הצג ספר רכב דיגיטלי
DEF

מהו נוזל טיפול בגזי הפליטה (DEF)?

נוזל טיפול בגזי הפליטה הוא נוזל שקוף, לא רעיל, נטול ריח ולא דליק. הוא מכונה AdBlue®‎‏, AUS 32 ו-ARLA 32 (מוכר בארץ בתור אדבלו או אוריאה). נוזל הטיפול בגזי הפליטה מאוחסן במכל ייעודי במכוניתך והוא מוזרק למערכת הפליטה על מנת לנקות את גזי הפליטה. הוא מפרק את התחמוצת החנקתית (NOx) לאדי מים ולגז חנקן בלתי מזיקים.

ראה סרטון וידאו
DEF

תחזוקת נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)

חשוב לשמור על תחזוקת נוזל הטיפול בגזי הפליטה ביגואר שלך, שכן תקנות האיחוד האירופי אוסרות להתניע את המנוע בלעדיו. מרכז ההודעות ברכבך יציג התראה מוקדמת לגבי מפלס נמוך של נוזל טיפול בגזי הפליטה, ויתריע מספיק זמן מראש כדי שתוכל להזמין מילוי חדש. בסוכנות יגואר המקומית/במוסך מורשה ימלאו את מיכל התוסף כחלק מכל טיפול שגרתי. למידע נוסף, עיין בספר הרכב.

הצג ספר רכב דיגיטלי
DEF

כיצד אדע אם מפלס נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF) אצלי נמוך?

מרכז ההודעות של הרכב יציג סדרה של הודעות כאשר מפלס נוזל הטיפול בגזי הפליטה נמוך. 

1. ההודעה הראשונה מיידעת אותך כי נוזל הטיפול בגזי הפליטה הגיע לרמה בה מומלץ להוסיף לו נוזל. 

2. ההודעה השנייה מלווה בסמל אזהרה כתום ומודיעה שיש למלא את המיכל של נוזל הטיפול בגזי הפליטה. 

3. ההודעה השלישית מתחילה ספירה לאחור של מרחק הנסיעה הנותר עד שמכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה יתרוקן לגמרי, אז לא ניתן יהיה להתניע את הרכב. 

4. ההודעה האחרונה מלווה בסמל אזהרה אדום ומוצגת כשמרחק הנסיעה הנותר הוא אפס, ומודיעה שלא ניתן יהיה להתניע את הרכב כל עוד לא מולא מיכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה.

הצג ספר רכב דיגיטלי

הערה: כאשר מפלס נוזל הטיפול בגזי הפליטה נמוך, תוצג התראה על כך במרכז ההודעות של הרכב. מלא את מיכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה בהזדמנות הראשונה. ניתן ליצור קשר עם כל סוכנות של יגואר/מוסך מורשה כדי לתאם מילוי של נוזל הטיפול בגזי הפליטה. במידת הצורך, ניתן להוסיף לבד נוזל טיפול בגזי פליטה במיכל באמצעות בקבוקי מילוי מונעי טפטוף, אותם ניתן לרכוש בכל סוכנות של יגואר/מוסך מורשה. צריכה ממוצעת של נוזל טיפול בגזי פליטה היא 1 ליטר לכל 800 ק"מ (500 מיילים). עם זאת, צריכת התוסף עשויה להשתנות מאוד, בהתאם לסגנון הנהיגה שלך, לתנאי מזג האוויר ולתנאי הכביש.

שאלות נפוצות

כללי

באיזו תכיפות יש למלא את נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)?

צריכת נוזל הטיפול בגזי הפליטה עשויה להשתנות מאוד. קצה הצריכה הממוצע יכול להיות 1 ליטר לכל 800 ק"מ (500 מיילים), אך קצב הצריכה עשוי להכפיל את עצמו ויותר, בהתאם לסגנון הנהיגה, לתנאי הכביש ולתנאי מזג האוויר.

מה קורה אם נגמר נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)?

אם נוזל הטיפול בגזי הפליטה נגמר, לא תוכל להתניע מחדש את היגואר שלך מרגע שתכבה את המנוע - כנדרש לפי תקן EU6 של חקיקת פליטת המזהמים. יהיה צורך למלא 3.6 ליטר לפחות של נוזל טיפול בגזי פליטה לפני שאפשר יהיה להתניע את הרכב.

כיצד עלי לאחסן את נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)?

אחסן תמיד את נוזל הטיפול בגזי הפליטה במכל המקורי שלו והקפד לשמור על הנחיות יצרן התוסף לגבי אופן האחסון והמלצות השימוש המוצגות על גבי המכל. לעולם אין לאחסן את נוזל הטיפול בגזי הפליטה בתוך הרכב.
תחזוקה

כיצד אני בודק את מפלס נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)?

ניתן לראות בכל עת את המרחק הנותר עד למילוי הבא של נוזל הטיפול בגזי הפליטה במרכז ההודעות שבלוח המחוונים*. 

לבדיקה, בצע את הפעולות הבאות: 

1. פתח את מתג ההצתה מבלי להתניע את המנוע (ודא שהמפתח החכם נמצא ברכב, ואל תלחץ על דוושת הבלם. לחץ על כפתור ההתנעה/כיבוי והחזק אותו לחוץ עד שנוריות האזהרה בלוח המחוונים מוארות) 

2. לחץ על כפתור 'אישור' שבבקר שעל גלגל ההגה כדי להיכנס לתפריט הראשי (בחלק מהדגמים יהיה צורך ללחוץ על כפתור 'אישור' מספר פעמים עד שתוצג העזרה לנהג) 

3. בעזרת כפתור החץ מטה שבבקר שעל גלגל ההגה, גלול כלפי מטה עד שהשורה 'נתוני רכב' תהיה מוארת 

4. לחץ על כפתור 'אישור' כדי לאשר את הבחירה 

5. גלול כלפי מטה והאר את השורה 'נוזל טיפול בגזי פליטה' (בחלק מהדגמים אפשרות זו מוצגת בתור 'השירות הבא') 

6. לחץ על כפתור 'אישור' כדי לאשר את הבחירה. הטווח של נוזל הטיפול בגזי הפליטה יוצג. 

* לא בכל הרכבים קיימת האפשרות להציג מידע זה. פנה לסוכנות יגואר/למוסך המורשה שלך כדי לקבל הסברים נוספים.

האם אני יכול להוסיף בעצמי את נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF)?

כן, בהחלט. תוכל לרכוש נוזל טיפול בגזי פליטה בבקבוקים מונעי טפטוף בקיבולת של 1.89 ליטר אצל סוכנות יגואר/מוסך מורשה, ולמלא את התוסף בעצמך. בקבוקים אלו תוכננו באופן מיוחד לשימוש קל ולמניעת כל טפטוף שהוא בעת המילוי. אנחנו לא ממליצים על מילוי המכל עם שום בקבוק אחר. 

אל תמלא שום נוזל אחר במכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה, ואל תשתמש בשום נוזל טיפול בגזי פליטה אשר אינו עומד בתקני ISO22241-1 או DIN 70070, שכן דבר זה יפגום בתפקוד התקין של רכבך. 

אם הכנסת בטעות נוזל טיפול בגזי פליטה אל תוך מיכל הדלק של מכוניתך, אל תתניע את המנוע והתקשר בדחיפות לסוכנות יגואר המקומית/למוסך מורשה לקבלת סיוע. 

לעולם אין להשתמש במשאבות של נוזל טיפול בגזי פליטה המצויות בתחנות דלק, כיוון שקצב המילוי שלהן גבוה מדי והוא עלול להרוס את מיכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה. 

להנחיות כיצד יש למלא את מכל נוזל הטיפול בגזי הפליטה, עיין בספר הרכב
בטיחות

האם נוזל הטיפול בגזי הפליטה (DEF) מסוכן?

אמנם נוזל הטיפול בגזי הפליטה אינו נחשב לנוזל מסוכן, אך אם הוא יבוא במגע עם חלק כלשהו בגופך, או אם הוא ייבלע בטעות, יש לעיין במידע שעל גבי הבקבוק ולפנות לקבלת ייעוץ רפואי. אם נוזל הטיפול בגזי הפליטה בא במגע עם המשטחים הצבועים של היגואר שברשותך, פשוט נגב אותו ושטוף את האזור במי סבון. עם זאת, נוזל הטיפול בגזי הפליטה עלול להכתים ריפודים ובגדים. אם הוא נשפך, יש להסירו מידית בעזרת מים קרים ומטלית לחה.

למידע נוסף לגבי נוזל הטיפול בגזי הפליטה, פנה לסוכנות יגואר המקומית או עיין בספר הרכב. השם AdBlue® הוא סימן רשום של Verband der Automobilindustrie e. V. (VDA)‎.

לא מצאת את מה שחיפשת?
פנה אלינו