DNA של המרוץ

ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של Jaguar בספורט המוטורי הייתה הסמן המוביל הנצחי של אבולוציית מכוניות הכביש שלנו. כניסתנו לתחום ה-Formula E תמשיך מורשת זאת ותנווט את הדרך לרכבים החשמליים העתידיים שלנו.

מכוניות המרוץ שלנו

XK120

XK120

תאריך: 1948-1954
מהירות שיא: 200.5 קמ"ש
נפח מנוע: 3,442 סמ"ק / 201 ci???
הספק: 119 קמ"ש
עובדה: XK120 הוא רכב הייצור המהיר בעולם העומד בפני בהשקה
C-Type

C-Type

תאריך: 1951-1953
מהירות שיא: 231.7 קמ"ש
נפח מנוע: 3,442 סמ"ק / 201 ci???
הספק: 207 כ"ס / 154 קו"ט
עובדה: בלמי דיסק C-Type הפכו לתקן בענף הרכב
D-Type

D-Type

תאריך: 1954-1957
מהירות שיא: 260.7 קמ"ש
נפח מנוע: 3,442 סמ"ק / 210 ci???
הספק: 250 כ"ס / 186 קו"ט
עובדה: D-Type ניצח במרוץ לה מאן בשנים 1955, 1956, 1957
XJS

XJS

תאריך: 1975-1996
מהירות שיא: 246.2 קמ"ש
נפח מנוע: 4,235 סמ"ק / 258 ci???
הספק: 285 כ"ס / 212 קו"ט
עובדה: XJS ניצח ב-Spa 24 שעות, 1983
XJR

XJR

תאריך: 1983-1991
מהירות שיא: 368.2 קמ"ש
נפח מנוע: 6,995 סמ"ק / 426 ci???
הספק: 750 כ"ס / 559 קו"ט
עובדה: XJR-12 זכה במקומות הראשון והשני במרוץ לה מאן, 1990
Formula 1 –R2  & R3

Formula 1 –R2 & R3

תאריך: 2000-2004
מהירות שיא: 312.2 קמ"ש
נפח מנוע: 2,998 סמ"ק /C.I. 464
הספק: 770 כ"ס / 574 קו"ט
עובדה: אדי אירווין ומארק וובר היו חלק מקבוצה F1 של Jaguar.
Formula E Type-I 1

Formula E Type-I 1

תאריך: 2016-2017
מהירות שיא: מוגבלת ל-225.3 קמ"ש
נפח מנוע: לא רלוונטי
הספק: 200 קו"ט שווה-ארך ל-270 כ"ס עובדה: Jaguar חזר למרוץ עם Formula E בעונה השלישית, 2016-2017
Formula E I-TYPE 2

Formula E I-TYPE 2

תאריך: 2017-2018
מהירות שיא: מוגבלת ל-225.3 קמ"ש
נפח מנוע: לא רלוונטי
הספק: 200 קו"ט שווה-ארך ל-270 כ"ס עובדה: Jaguar זכה לפודיום הראשון שלו ולפול פוזישן הראשון עם I-TYPE 2 בעונה הרביעית, 2017-2018
FORMULA E I-TYPE 3

FORMULA E I-TYPE 3

תאריך: 2018-2019
מהירות שיא: 250 קמ"ש
נפח סוללה: 52 קוט"ש הספק: 250 קו"ט שווה-ארך ל-335 כ"ס עובדה: Jaguar I-TYPE 3 הבטיח את הזכייה הראשונה של הקבוצה עם Formula E, במרוץ E-Prix שהתקיים ברומא בשנת 2019 – הניצחון הבינלאומי הראשון של Jaguar בספורט המוטורי מאז 1991.
FORMULA E I-TYPE 4

FORMULA E I-TYPE 4

תאריך: 2019-2020
מהירות שיא: 280 קמ"ש
נפח סוללה: 52 קוט"ש הספק: 250 קו"ט שווה-ארך ל-335 כ"ס עובדה: במהלך הענה 2019-2020, מיטש זכה בניצחון סוחף במקסיקו סיטי ובפול פוזישן ופודיום בסנטיאגו, צ'ילה.

אבני הדרך במרוץ שלנו

XK120

XK120

1948-1954
– סילברסטון ולה מאן

XK120 הוא מכונית ספורט חדשה לגמרי, ומכונית המבחן למנוע XK המהפכני של Jaguar, והוא מדורג כמכונית הייצור המהירה ביותר בעולם. בשנת 1949, XK120 לוקח את הדגל המשובץ בסילברסטון ושנה לאחר מכן, הוא עושה את הופעת הבכורה שלו בלה מאן. זאת תחילתו של עידן חדש במרוצי מכוניות.
C-TYPE

C-TYPE

1951-1953
– לה מאן

בשנת 1951, מהנדס המטוסים מלקולם סייר הצטרף ל-Jaguar והביא איתו משמעת ומצוינות אווירונאוטית. בשיתוף הפעולה הראשון שלו, C-Type ניצח בלה מאן ונהג המכונית השנייה, סטירלינג מוס, שבר את שיא ההקפה. בשנת 1953, C-Type ניצח שוב בלה מאן וזכה בשלושה מתוך ארבעה מקומות ראשונים.
D-TYPE

D-TYPE

1954-1957
– לה מאן

מזג אוויר גרוע גזל את הניצחון של D-Type בלה מאן בשנת 1954, גם לאחר שרשם מהירות מרבית מדהימה של 274 קמ"ש. אף על פי כן, המכונית בעלת המראה הזורם נלחמה כדי לנצח במרוצי 1955, 1956 ו-1957 – שנה שבה הצליחה לגרוף את ששת המקומות הראשונים. D-Type נותרה עד היום אחת ממכוניות המרוץ המוצלחות ביותר שאי-פעם יוצרו.
XJS

XJS

1975-1996 – ETCC & SPA 24 שעות

בשנת 1982, תחת הדגל של TWR, נכנס נהג המרוצים הבריטי טום וולקינשאו לקבוצת V12 XJS לקראת אליפות אירופה במכוניות סיור וזכה למספר ניצחונות בתהליך. בשנת 1984, וולקינשאו המשיך לנצח באליפות הנהגים ETCC ובאותה שנה ניצח גם על המסלול היוקרתי Spa 24 שעות.
XJR-9

XJR-9

1983-1991 – דייטונה 24 שעות ולה מאן

מכוניות ה-XJR עם הקוקפיט הסגור מוכיחות את עצמן באופן מדהים במסלולי הסיבולת למרחקים ארוכים בעולם – ואף אחת לא הצליחה יותר מאשר XJR-9 בשנת 1988. מכונית העל בעלת מנוע V12 האיצה אל הניצחון ב-Daytona 24 שעות ולאחר מכן בלה מאן, שם ניצחו הנהג מרטין ברונדל ו-Jaguar באליפות הנהגים ובאליפות היצרנים – בהתאמה.
R1 עד R5

R1 עד R5

2000-2004 – Formula 1

בהסתערותו על Formula 1, Jaguar פוגש את אדי אירווין, נהג פרארי לשעבר, שזכה למספר נקודות פודיום במהלך השתתפותו. הקבוצה משמשת גם כמגרש אימונים לנהג האוסטרלי הנודע, מארק וובר. Jaguar, בבעלות Ford ומתוכנן על ידו, מפתח שלוש מכוניות שכולן פועלות עם מנוע Cosworth V10.
I-TYPE 1

I-TYPE 1

2016 – Formula E

בהשראת מורשת המרוצים שלנו, ובתמיכת צוות של מהנדסי מרוצים ידועי-שם וטכנאים סופר-מבריקים, Jaguar Racing ו-I-TYPE 1 המדהים נכנסו ל-Formula E: באומץ, ברוח תחרותית, ובלהט לקראת המרוץ.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – Formula E

עם כניסתו לזירה של I-TYPE 2, רשם Jaguar Racing את עונת ה-Formula E המצליחה ביותר עד אז, עם גמרים רבים שבהם דורג בין עשרת הטובים ביותר. I-TYPE 2, שיוצר במיוחד לסיבובים עירוניים מפרכים, סיפק עד 200 קו"ט (270 כ"ס) והאצה של 0-100 קמ"ש, תוך 2.9 שניות.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018-2019 – Formula 1

Jaguar I-TYPE 3, יחד עם מיטש אוונס הניו-זילנדי, עשו היסטוריה עבור Panasonic Jaguar Racing, כאשר זכו לראשונה אי-פעם, למען הקבוצה, עם ABB FIA Formula E במרוץ E-Prix שהתקיים ברומא, שהתקיים באפריל 2019, ובניצחון הבינלאומי הראשון של Jaguar בספורט המוטורי מאז 1991.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019-2020 – Formula 1

Jaguar I-TYPE 4 צויד בקו ההינע הקל ביותר והיעיל ביותר ש-Jaguar Racing ייצר אי-פעם, עם מהירות שיא של 280 קמ"ש. הוא גרף ניצחון דומיננטי במקסיקו סיטי, עם פול פוזישן, ופודיום בסנטיאגו. העונה הסתיימה עם שישה מרוצים עתירי אקשן, לאורך 9 ימים במסלול מרוצים סגור, בנמל התעופה ההיסטורי טמפלהוף של ברלין, בגרמניה. Panasonic Jaguar Racing סיים במקום טוב ב-P7, בדירוג הקבוצה באליפות.